International

Johnny Depp Loses Libel Case Against British Tabloid Newspaper – Statement from GDS

Johnny Depp has lost his libel case against The Sun newspaper over an article that called him a “wife-beater.”

Mr Depp, 57, sued the paper over the article which claimed he assaulted his ex-wife Amber Heard, which he denies. The Sun said the article was accurate.

Judge Mr Justice Nicol said The Sun had proved what was in the article to be “substantially true”.

Depp, known for roles in films such as Pirates of the Caribbean and Edward Scissorhands, sued News Group Newspapers, publishers of the Sun.

Over the course of three weeks at London’s Old Bailey in July, Judge Andrew Nicol heard evidence from Depp and Heard about their tempestuous marriage, alleged affairs, his hedonistic lifestyle and battle with drink and drugs, and their furious rows. Both accused the other of violent outbursts.

Amid the sometimes-shocking evidence were the bizarre allegations that Heard had defecated in their bed and that Depp had dangled one of her dogs out of a moving car window.

Although the case was between Depp and the paper, it put their relationship on trial, and the Judge was, in effect, asked to decide who was telling the truth.

More to follow….

Statement from GDS:

People lose cases, not of their own mistakes, but because of the lawyers’ mistakes most of the time, but he can appeal.

BBC/IT

NB: Some images retrieved from Google, will remove at owner’s request.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.